سایت گیمر

سایتی برای گیمر ها

دلنوشته یک دختر گیمر

دلنوشته یک دختر گیمر

نمیدونم چه اتفاقی بر سر تاریخ افتاده!
یا حتی چه بلایی سر طبیعت اومده!
مگر گیم هم به طبیعت ربط داره؟
چرا تعداد گیمرهای خانم کم هست؟
چرا وقتی میگم فیفا دوست دارم ولی پی اس نه، باید با چشمان گرد پسران روبرو بشم و حتی نگاه گیج دختران که چی میگی تو؟
واقعا نمیدونم این جدایی از کجا پیش اومده و منشا این تبعیض در چیست؟ من یک دختر گیمر هستم. علاقه خیلی زیادی به ویدیو گیم ها دارم و حاضرم خیلی از زمانهایی که نیاز به استراحت دارم بعد از یک خستگی با ویدیو گیم رفع کنم.

اما دوتا مشکل بزرگ هست:

  • هیچ فضایی نمیتونم پیدا کنم که بتونم به صورت جمعی بازی کنم (مثل گیم نت ها) و مورد دوم من دختر هستم.

با خوندن چند مقاله درمورد تبعیض جنسیتی در بازی‌ها، بیشتر به تبعیض در کاراکترها و حتی تبعیض در نوع بازاریابی اشاره کردن.
ولی بنظرم مشکل بزرگتر از این است،
بنظرم مشکل از زمانی بوجود میاد که مادری برای فرزند دخترش به عنوان هدیه کارنامه بیست برای او اسباب بازی: خونه یا وسایل خونه میخرد/ اسباب بازی: عروسک میخرد و در صحنه ای دیگر اسباب بازی: توپ فوتبال/ اسباب بازی: ماشین/ اسباب بازی: پلی استیشن برای فرزند پسرش میخرد!!! درواقع مشکل از تربیت اشتباه است.
من دختری بودم که از زمان کودکی با توپ فوتبال بازی کردم و در کنارش با عروسک هایم خونه سازی میکردم. صبح ها ماشین بازی میکردم و روی فرش خونه پارکشون میکردم و شب ها به سراغ بازی با اسباب بازی لوازم آشپزخونه میرفتم. از زمانی که یادم میاد میکرو با دو فیش متصل به تلویزیون در خونه داشتیم و همراه همبازی هایم مینشستیم و ساعت ها فوتبالیست‌ها/ بمب گذار/ کار ریس/سوپر ماریو و... بازی کردیم. ولی چند درصد از دخترهای جامعمون تونستن در دوران کودکی با توپ واقعی یا حتی با در دست داشتن دسته‌های ایکس باکس فوتبال بازی کنن و طعم لذت گل زدن و شکست گل خوردن رو تجربه کنند؟! چند درصدشون لذت و هیجان مسابقات بازی نیدفوراسپید در ذهنشون شکل بسته است؟! چند درصدشون با یورو تراک، بارهای کامیون رو از شهری به شهر دیگر جابجا کردن و سختی راه طولانی و تحمل کردن؟!
بنظرم خیلی به تبلیغات مرتبط نیست، به تربیت فرزندانی بستگی داره که براشون جنسیت زده اسباب بازی میخریم و تعادل رشد طبیعی ازشون میگیرم. یعنی خودمون فرزندانمون رو در داشتن احساسات متفاوت محدود میکنیم.
(این یک رابطه دو طرفه است باید حتی برای فرزندان پسرمون هم گهگاهی اسباب بازی مثل عروسک، خونه سازی، لوازم خونه و... بخریم).
در تمام سال های زندگیم، از کودکی دوست داشتم تجربه مسابقات هیجان انگیز بازی ماشین سواری / یک دست فوتبال بازی کردن/ طی کردن موفقیت آمیز مراحل سخت اسیستنس یا جی‌تی‌ای و.... با دوستام و همکلاسی هام به اشتراک بزارم، ولی سالهاست که هنوز نتونستم یک هم صحبت دختری که حرفها و احساساتم درک کند را پیدا کنم.

۰۰/۰۲/۰۷ موافقین ۰ مخالفین ۰
امیرعلی سقازاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی