اگر طرفدار بازی‌های آرکید هستید، در این مطلب با بررسی بازی iOS و اندروید Zombie Royale همراه  باشید.

 

همیشه تقابل با زامبی‌ها تنها راه موجود است و برخی مواقع فرار بهترین انتخاب محسوب می‌شود. بازی‌های زیادی هستند که شما را در برابر زامبی‌ها قرار می‌دهند تا با استفاده از انواع و اقسام سلاح‌ها، بتوانید آنان را از پیش رو بردارید و این ویروس ویرانگر را ریشه‌کن کنید. از طرفی، بازی‌هایی هستند که شما را مجبور نمی‌کنند تا به دل آتش بزنید، بلکه تشویقتان می‌کنند با نهایت سرعت بدویید و حتی پشت سرتان را نگاه نکنید!

سری بازی‌های Into The Dead را به خاطر دارید؟ بازی‌های قدیمی و محبوبی که در آن‌ها وظیفه داشتید از دست زامبی‌ها فرار کرده و همزمان با هدف قرار دادنشان، راهتان را از میانشان باز کنید. درواقع باز شدن پای زامبی‌ها به سبک Runner با یک خلاقیت جدید همراه شد که توانست آن را به عنوان یک بازی اکشن موفق نیز به طرفداران این سبک ارائه کند.

استودیو Ketchapp که آن را با ساخت بازی‌های آرکید و ساده می‌شناسیم، جدیدترین عنوان خود با نام Zombie Royale را روانه بازار تلفن‌های هوشمند کرده. اما این بازی تا چه اندازه شبیه Into The Dead است و آیا می‌تواند به همان اندازه موفق عمل کند؟

در یک دشت بی‌انتها، این شمایید و موجی از زامبی‌هایی که تا تکه پاره‌تان نکنند، آرام نمی‌گیرند. البته شما تنها نیستید و همراهی اسلحه‌ای که دراختیار دارید دلگرمی بزرگی است تا به شما برای رد شدن از این دریای هولناک، انگیزه کافی دهد. کافیست دویدن را شروع کنید و دستتان را روی ماشه بگذارید، از دست زامبی‌ها فرار کنید و درصورت نیاز راهتان را با نارنجک باز کنید تا درنهایت، به مقصد مورد نظر برسید.

 

برخلاف Into the Dead، این بار می‌بایست موبایل خود را به صورت عمودی یا پورتریت در دست بگیرید و بازی کنید. این یک تغییر بزرگ است که شاید در وهله اول شما را کمی گیج کند، اما خوشبختانه کنترل بازی آنقدر خوب و روان طراحی شده که با مشکلی روبه‌رو نخواهید شد. نیمی از صفحه به شلیک کردن اختصاص پیدا کرده و نیمه دیگر مختص حرکت کردن به چپ و راست است.

برای شلیک کردن نیازی به هدفگیری ندارید و کارکترتان به صورت اتوماتیک تمام زامبی‌هایی که در محدوده دیدتان قرار دارند را هدف قرار می‌دهد. میدان دید شما با توجه به پورتریت بودن بازی بسیار محدود است، اما بازی در همین محدوده جریان دارد و آنقدر تراکم زامبی‌ها زیاد است که کم‌تر پیش می‌آید با منظره‌ای خالی از این دوستان زیبا رو مواجه شوید!

 

جا خالی دادن و تغییر مسیر تاثیر زیادی در پیشروی شما دارد. بسته به نوع اسلحه، سرعت ریلود کردن آن متفاوت است و شما در زمانی که مشغول خشاب عوض کردن هستید، چاره‌ای جز حرکت به چپ و راست و فرار کردن از دست زامبی‌ها ندارید. البته زامبی‌هایی هستند که مسیرشان را تغییر می‌دهند و تلاش می‌کنند شما را دنبال کنند، اما اگر خوش‌شانس باشید پیش از آنکه دستشان به شما برسد از کنارشان عبور می‌کنید و جان سالم به در می‌برید.

به مرور زمان و با پیشروی در مراحل بازی، زامبی‌های جدیدی می‌بینید که هرکدام خصوصیات خاص خود را دارند. برخی قد بلندی دارند و گلوله‌های بیشتری مصرف می‌کنند، برخی منفجر می‌شوند و… . این مسئله اهمیت خرید اسلحه را نشان می‌دهد و شما را وادار می‌کند تا پس از جمع کردن جوایزتان، سری به فروشگاه بزنید و درصورت امکان اسلحه جدیدی خریداری کنید. برای محتوای بیشتر، می‌توانید به ماموریت‌ها یا چالش‌های روزانه Zombie Royale مراجعه کنید. در این قسمت می‌بایست در محیط و شرایطی جدید به مصاف زامبی‌ها بروید یا تعدا مشخصی از آنان را با سلاحی خاص بکشید.

 

برخلاف Into The Dead، در Zombie Royale خبری از یک ظاهر واقع‌گرایانه نیست و تلاش شده تا همه چیز رترو و ساده باشد. البته این رترو بودن بدین معنی نیست که از خشونت بازی کاسته شده، بلکه همچنان صحنه گرفتار شدن به دست زامبی‌ها با افکت‌های خشونت‌آمیز همراه است و همین مسئله بازی را برای کاربرانی با سن کم نامناسب می‌کند.

Zombie Royale یک تجربه جدید از بازی‌های رانر است که گرچه به صورت پورتریت طراحی شده، اما شما را وادار می‌کند تا با استفاده از دو دستتان آن را تجربه کنید و از این حیث یک بازی شصتی محسوب نمی‌شود. اگر سری بازی‌های Into The Dead را تجربه کرده‌اید، شاید Zombie Royale بتواند تاحدودی خاطرات خوش آن را برایتان زنده کند.

 

پیشنهاد میشه

Zombie Royale جدیدترین رانر Ketchapp است که ایده اصلی خود را از سری بازی‌های Into The Dead گرفته. فضای رترو بازی همچنان مملو از خشونت است و گیم‌پلی جدید و متفاوت آن می‌تواند برای دوست‌داران سبک اکشن یک تجربه سرگرم کننده محسوب شود.

Zombie Royale
 
Zombie Royale

Zombie Royale

  • سازنده ketchapp
  • سیستم عامل iOS اندروید
  • ژانرآرکیداکشن
  • حجم: 97 مگابایت